Bloggintresserade

Sidvisningar

28 juli 2015

Kroatienseglats

Förra sommaren (2014) bjöd var min mamma himla snäll och bjöd med mig på en seglats i Kroatien, som pepp för att jag pluggat så mycket :) Det blev den sommarens största äventyr, med många åsknätter och blandat väder i övrigt, mycket bad och mängder med god mat - inklusive kaptenens fantastiska morgongröt!

Papper
DCWV The Rustic stack, ljusgrå cardstock.

Dekorationer
Kompasstämpel (clear stamp) från Artemio, "rep" från Artoz, vimplar av vellum, blå häftklamrar.

Verktyg
Akrylblock, sax, alfabetsschablon från Artemio, VersaCraft #112 Tangerine, Zig Brushables Pure Orange, Zig Vellum Writer Pure Blue, häftapparat, hörnstans, värmepistol.

Uppslag av Josefin






SKOLA

Fotona är snabbframkallade och inte riktigt av den kvalité jag är van att jobba med. När jag värmde stämpeln som gick över fotot i hörnet, för att fixera färgen, började plasten att krulla sig, så det blev vitt i hörnet. Då var det bara att värma de andra hörnen oxå! "Vimpelstagen" fäste jag med dodz i "masten" av grå cardstock. Vimplarna är gjorda av ofärgad vellum, som jag färgade in med en Zig Brushables på ena sidan, sedan skrev jag bokstäverna på den andra sidan, med en Zig Vellum Writer. Jag har fäst varje vimpel med en dodz på snöret, och sedan häftat som ren dekoration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar