Bloggintresserade

Sidvisningar

3 juli 2012

Nomade

Att kunna bara sitta och titta mot horisonten utan att känna stress och press över att behöva vara någon annanstans och göra något annat i just den stunden - och oh! vad de stunderna är dyrbara - är en av mina favorit(o)sysslor. Dessutom älskar jag att läsa, på ett nästan fanatiskt vis, kan inte ens låta bli att läsa på mjölkpaketet fast jag läst det 100 gånger tidigare. Bokstäver sätter alltid igång min fantasi och jag försöker oupphörligen lista ut om de bildar ord och mening eller bara är där för inget annat än dekoration. Så när jag första gången såg denna gigantiska installation, på ett av mina favoritställen i världen, föll jag pladask. Fotona är tagna vid mitt fjärde besök där :)

Papper
Bakgrund: Mönstrat papper från Rayher och Canvas, enfärgat papper Fabriano 
Detaljer: Fabriano akvarellpapper (ramar)

Dekorationer
Alfabet, Tim Holtz
Handklippt pratbubbla av Fabriano akvarellpapper

Verktyg
Fiskars PaperTrimmer 
Sakura Pigma Micron, penna
Sax

Uppslag av Josefin 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar